SAAT/GÜN |
1. GÜN |
09:00 - 09:45 |
DERS ADI: Eğitim Açılışı ve Tanışma |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Büşra MORAN BOZER-Doç.Dr. İbrahim BİLİCİ |
|
DERS KONUSU: Eğitimin temel amaçlarının ve planlanan çıktıların aktarılması,
katılımcı profilinin çalışma alanlarının belirlenmesi,tanışma |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Eğitim süresince ders
verecek eğitmenlerin tanıtımları Eğitime katılan öğrencilerin
kendilerini tanıtmaları, biyouyumluluk süreçleri hakkındaki genel bilgileri Birbirini tanıma
etkinlikleri Katılımcıların eğitimden
beklentilerinin aktarılması |
|
10:00 - 11:15 |
DERS ADI: Hücre ve mekanizması |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Büşra MORAN BOZER |
|
DERS KONUSU: Hücrenin genel mekanizmasının ve yapısının detaylı incelenmesi, etki
tepki mekanizmalarının değerlendirilmesi |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Hücrenin genel yapısının
incelenmesi Hücre farklılıklarının
değerlendirilmesi Hücre organellerinin ve
mekanizmasının incelenmesi Hücre malzeme
etkileşimlerinde hücre mekanizmasının incelenmesi
|
|
11:30 -12:45 |
DERS ADI: Biyouyumluluk ve tıbbi
cihazlar |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Ümit ERDEM |
|
DERS KONUSU: Biyouyumuluğun tanımı ve tıbbi cihazların sınıflandırılması |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Biyouyumluluğun genel
tanımı Biyouyumluluğun
sınıflandırılması Tıbbi cihaz tanımı ve
sınıflandırılması Tıbbi cihazlarda gerekli
olan biyouyumluluk testleri |
|
13.30 -15.00 |
DERS ADI: Hücre kültürü teknikleri |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Akın YILMAZ |
|
DERS KONUSU: Hücre kültüründe uygulanan yöntemler ve laboratuvar koşulları |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Hücre kültürü testlerine
genel bakış Hücre kültürü avantajları & dezavantajları Hücre dondurma/açma/test
aşamasına geçiş süreci teorik bilgisi Hücre kültüründe
kullanılan malzemelerin ve kullanım amaçlarının aktarılması |
|
15.15 -19.00 4 |
DERS ADI: Hücre kültürü uygulama dersi |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Akın YILMAZ- Dr.
Büşra MORAN BOZER |
|
DERS KONUSU: Hücre kültürü laboratuvarı giriş
prensipleri |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Hücre kültürü
laboratuvarının laboratuvar ortamında tanıtılması Dondurulmuş hücrelerin çözünmesi Hücre ekimi yapılması |
|
Toplam Ders
Sayısı=11 |
|
SAAT/GÜN |
2. GÜN |
09:00 - 09:45-10.30 |
DERS ADI: In Vitro Biyouyumlulukta Sitotoksisite
Yöntemleri ve Tıbbi Cihazların Belgelendirme Süreçleri |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:Prof. Dr. Mustafa TÜRK |
|
DERS KONUSU: İn vitro Biyouyumluluk süreçlerinin incelenmesi |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Sitotoksisite ve mekanizmasının tanıtılması TS EN ISO 10993 standartlarında kullanılan
sitotoksisite yöntemleri MTT, XTT , Nötral red mekanizması Sitotoksisite testi metodu seçilmesi Tıbbi cihazların piyasaya sürülmeden önce geçmesi gereken test ve
gereklilikler Tıbbi cihaza göre yöntem seçimi |
|
10:45- 12:00 |
DERS ADI: İn Vitro Biyouyumlulukta Kimysal
karakterizasyon yöntemleri |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç Dr. İbrahim BİLİCİ |
|
DERS KONUSU: Biyouyumluluk süreçlerinde kullanılan kimyasal yöntemler ve kullanım
amaçları |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Kimyasal karakterizasyonun tanımın yapılması ve gerekliliklerinin
değerlendirilmesi Kullanılması gereken kimyasal karakterizasyonun seçim yöntemi ISO 10993 kimyasal karakterizasyonlarının yapılacağı testlerin
mekanizmaları |
|
12.15 -13:45 |
DERS ADI: Tıbbi Cihazlarda Kullanılan Test Yöntemleri Ve Destek
Programları |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof Dr. İrfan KURTBAŞ |
|
DERS KONUSU: Hangi tıbbi cihazda hangi yöntem kullanılmalı, zorunlulukları ve
gereklilikleri |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Tıbbi cihaz tasarımında
test aşamasının belirlenmesi Yapılacak test
yöntemlerinin gereklilikleri Tıbbi cihazlarda yapılması
zorunlu testler Tıbbi cihaz üretim
sürecinde tercih edilmeyen yöntem ve maddeler MDR sürecine dahil olan
tıbbi cihazlar Tıbbi cihazların kapsamları Tıbbi cihaz geliştirme ve
üretimde verilen destek programları (TÜBİTAK, KOSGEB vb) |
|
14:30 -17:45 |
DERS ADI: Hücre Kültürü Uygulama Dersi-2 |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Mustafa TÜRK- Dr.
Büşra MORAN BOZER |
|
DERS KONUSU: Hücre kültüründe sitotoksisite testi hazırlık süreci |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Hücre pasajlama/dondurma Hücre sayım yöntemleri Hücreleri sitotoksisite
testine hazırlama İn vitro biyouyumluluk
için malzeme özütü hazırlama süreci |
|
18:00 -18:45 |
DERS ADI: İn Vitro Biyouyumlulukta Genotoksisite
Testleri |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Canan ÇAKIR ÇOBAN |
|
DERS KONUSU: İn vitro biyouyumluluk yöntemlerinden genotoksisite testinin
mekanizmasına giriş yapılması |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Genotoksisitenin tanımının
yapılması Genotoksisite testleri
hakkında bilgilendirme Mutasyon/Karsinojenite’nin
genotoksisite ile belirlenmesi |
|
Toplam Ders
Sayısı=11
|
|
SAAT/GÜN |
3. GÜN |
09:00 - 12:00 |
DERS ADI: ISO standartlarında Genotoksisite |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Canan ÇAKIR ÇOBAN |
|
DERS KONUSU: Tanımı yapılmış olan genotoksisite testinin
mekanizmasının öğrenilmesi |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: TS EN ISO 10993:3’e göre
genotoksisite testleri Hangi testlerde
genotoksisite testi tercih edilir Genotoksisite test
yönteminin seçilmesi AMES, Mikronukleus ve
Kromozom aberasyon testlerinin mekanizması |
|
12:00 – 13.30 |
DERS ADI: İn
Vitro Biyouyumluluk Testleri için İstatiksel Yöntemler |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Emre DEMİR |
|
DERS KONUSU: Biyouyumluluk testlerinde kullanılan
istatiksel yöntemler |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Student's t-test, ve
non-parametrik karşılığı Mann Whitney U test Varyans Analizi (ANOVA) ve non-parametrik
karşılığı Kruskal Wallis testi Ttesti, f testi Standart sapma&standart hata Testlerde ölçüm belirsizliği |
|
14:00 -18:15 |
DERS ADI: Hücre Kültürü Uygulama Dersi-3 (Grup1) |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Canan ÇAKIR ÇOBAN |
|
DERS KONUSU:Genotoksisite ve sitotoksisite
uygulamalı eğitimi |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Sitotoksisite ve genotoksisite testi için malzeme
uygulanması |
|
Toplam Ders
Sayısı=10 |
SAAT/GÜN |
4. GÜN |
09:00 -12.00 4 |
DERS ADI: Hücre Kültürü Uygulama Dersi-4 |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Büşra MORAN BOZER |
|
DERS KONUSU: Hücre kültüründe ilgili testlerin sonlandırılması
|
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Sitotoksiste testi
sonlandırılması Genotoksisite testi
sonlandırılması |
|
12.15 -13:00 |
DERS ADI: Deney sonucu yorumlaması |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Canan ÇAKIR ÇOBAN |
|
DERS KONUSU: Uygulaması yapılan genotoksisite ve sitotoksisite
yöntemlerinin sonuçlarının değerlendirmesi |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Uygulamada yapılan
testlerin sonuçlarının hesaplanması Yapılan hesapların nasıl
yorumlanacağı ISO standartlarına göre
kabul değerler Standarta uygun olmayan
sonuçların değerlendirilmesi |
|
14:00 -14:45 |
DERS ADI: Deney sonucu yorumlaması |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Büşra MORAN BOZER |
|
DERS KONUSU: Uygulaması yapılan genotoksisite ve sitotoksisite yöntemlerinin
sonuçlarının değerlendirmesi |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Uygulamada yapılan
testlerin sonuçlarının hesaplanması Yapılan hesapların nasıl
yorumlanacağı ISO standartlarına göre
kabul değerler Standarta uygun olmayan
sonuçların değerlendirilmesi |
|
15:00 -16:45 |
DERS ADI: Kimyasal karakterizasyon ve biyolojik
karakterizasyonun birlikte değerlendirilmesi |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. İbrahim BİLİCİ |
|
DERS KONUSU: |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Kimyasal karakterizasyonun biyolojik karakterizasyonu etkileme süreçleri Biyolojik karakterizasyonda elde edilen bulguların kimyasal içeriğe
katkısının değerlendirilmesi |
|
17:00 -18:45 |
DERS ADI: Tıbbi Cihaz Yönetmelikleri ve Bakanlık
Tarafından Yürütülen Süreçler |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. İbrahim Bilici |
|
DERS KONUSU: Tıbbi cihazlar ve biyomalzemelerin tabii tutulması
gereken testler Belgelendirmede bakanlığa düşen görevler Bakanlık denetimleri Test kabul kriterleri ve Klinik çalışmalar
|
|
Toplam Ders
Sayısı=10 |
SAAT/GÜN |
5. GÜN |
09:00 -10.30 |
DERS ADI: TÜBİTAK 1001 proje yazma eğitimi |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. İrfan KURTBAŞ |
|
DERS KONUSU: TÜBİTAK projesi
yazarken dikkat edilmesi gereken noktaların belirlenmesi ve detaylı anlatımı
|
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: TÜBİTAK projesi yazarken dikkat edilecek hususlar TÜBİTAK projelerinde öncelikli alanlar 1001 projesi yazarken dikkat edilecek hususlar Hakem eleştirilerine cevap nasıl verilmeli ? Proje yazarken seçilmesi gereken konu başlıkları neye göre belirlenmeli? Red edilen projelerin değerlendirilmesi (katılımcılardan gelen ret olan
projelerinin olanların onayı alınarak değerlendirilmesi)
|
|
10.30 -12:45 |
DERS ADI: TÜBİTAK Projesi Yazma Eğitimi |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Gamze Nur
MÜJDECİ |
|
DERS KONUSU: TÜBİTAK
projesi yazarken dikkat edilmesi gerekenler ve proje değerlendirme süreçleri |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Katılımcıların etkinliğe gelmeden önce kendi bilgi
ve tecrübeleri ile TÜBİTAK 1001-1002 2209A ve 2209-B projesi yazmaları
istenecektir. Etkinlik sırasında bir önceki derste bahsedilen hususlara
dikkat ederek projelerini yeniden revize etmeleri istenecektir. Bu süreçte
Dr. Gamze Nur MÜJDECİ destek isteyen katılımcılara yönlendirmede
bulunacaktır. 1 ders süresinde yapılan düzeltmelerin ardından katılımcıların
düzenledikleri projeler ekranda incelenecektir (kişilerin projelerinin
gizliliğini istemesi durumunda bire bir yapılacaktır.) Böylece katılımcılar
bir proje fikri geliştirmiş ve başvurabilir nokta için de deneyim kazanmış
olacaklardır.
|
|
14:00 -14:45 |
DERS ADI: Kapanış dersi |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Tüm Eğitmenler |
|
DERS KONUSU: Katılımcıların önceden
tecrübe ettikleri testlerin değerlendirilmesi Standar ve akademik test
yöntemlerinin benzer&farklı yöntemlerinin tartışılması Eğitimin genel değerlendirmesi Görüş ve önerilerin alınması Soruların cevaplanması Sertifika töreni |
|
Toplam ders saati:5 |