Eğitim Programı

SAAT/GÜN

1. GÜN

09:00 - 09:45
Ders Saati: 1

DERS ADI: Eğitim Açılışı ve Tanışma 

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Büşra MORAN BOZER-Doç.Dr. İbrahim BİLİCİ

DERS KONUSU: Eğitimin temel amaçlarının ve planlanan çıktıların aktarılması, katılımcı profilinin çalışma alanlarının belirlenmesi,tanışma

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

Eğitim süresince ders verecek eğitmenlerin tanıtımları

Eğitime katılan öğrencilerin kendilerini tanıtmaları, biyouyumluluk süreçleri hakkındaki genel bilgileri

Birbirini tanıma etkinlikleri

Katılımcıların eğitimden beklentilerinin aktarılması

10:00 - 11:15
Ders Saati: 2

DERS ADI: Hücre ve mekanizması

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Büşra MORAN BOZER

DERS KONUSU: Hücrenin genel mekanizmasının ve yapısının detaylı incelenmesi, etki tepki mekanizmalarının değerlendirilmesi

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

Hücrenin genel yapısının incelenmesi

Hücre farklılıklarının değerlendirilmesi

Hücre organellerinin ve mekanizmasının incelenmesi

Hücre malzeme etkileşimlerinde hücre mekanizmasının incelenmesi

 

11:30 -12:45
Ders Saati: 2

DERS ADI: Biyouyumluluk ve tıbbi cihazlar  

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Ümit ERDEM

DERS KONUSU: Biyouyumuluğun tanımı ve tıbbi cihazların sınıflandırılması

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

Biyouyumluluğun genel tanımı

Biyouyumluluğun sınıflandırılması

Tıbbi cihaz tanımı ve sınıflandırılması

Tıbbi cihazlarda gerekli olan biyouyumluluk testleri

13.30 -15.00
Ders Saati: 2

DERS ADI: Hücre kültürü teknikleri 

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Akın YILMAZ

DERS KONUSU: Hücre kültüründe uygulanan yöntemler ve laboratuvar koşulları

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

Hücre kültürü testlerine genel bakış

Hücre kültürü avantajları & dezavantajları

Hücre dondurma/açma/test aşamasına geçiş süreci teorik bilgisi

Hücre kültüründe kullanılan malzemelerin ve kullanım amaçlarının aktarılması

15.15 -19.00
Ders Saati:

4

DERS ADI: Hücre kültürü uygulama dersi

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Akın YILMAZ- Dr. Büşra MORAN BOZER

DERS KONUSU: Hücre kültürü laboratuvarı giriş prensipleri

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

Hücre kültürü laboratuvarının laboratuvar ortamında tanıtılması

Dondurulmuş hücrelerin çözünmesi

Hücre ekimi yapılması

Toplam Ders Sayısı=11

SAAT/GÜN

2. GÜN

09:00 - 09:45-10.30
Ders Saati: 2

DERS ADI: In Vitro Biyouyumlulukta Sitotoksisite Yöntemleri ve Tıbbi Cihazların Belgelendirme Süreçleri

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ:Prof.  Dr. Mustafa TÜRK

DERS KONUSU:  İn vitro Biyouyumluluk süreçlerinin incelenmesi

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

Sitotoksisite ve mekanizmasının tanıtılması

TS EN ISO 10993 standartlarında kullanılan sitotoksisite yöntemleri

MTT, XTT , Nötral red mekanizması

Sitotoksisite testi metodu seçilmesi

Tıbbi cihazların piyasaya sürülmeden önce geçmesi gereken test ve gereklilikler

Tıbbi cihaza göre yöntem seçimi

10:45- 12:00
Ders Saati: 2

DERS ADI: İn Vitro Biyouyumlulukta Kimysal karakterizasyon yöntemleri

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç Dr. İbrahim BİLİCİ

DERS KONUSU: Biyouyumluluk süreçlerinde kullanılan kimyasal yöntemler ve kullanım amaçları

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

Kimyasal karakterizasyonun tanımın yapılması ve gerekliliklerinin değerlendirilmesi

Kullanılması gereken kimyasal karakterizasyonun seçim yöntemi

ISO 10993 kimyasal karakterizasyonlarının yapılacağı testlerin mekanizmaları

12.15 -13:45
Ders Saati: 2

DERS ADI: Tıbbi Cihazlarda Kullanılan Test Yöntemleri Ve Destek Programları

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof Dr. İrfan KURTBAŞ

DERS KONUSU: Hangi tıbbi cihazda hangi yöntem kullanılmalı, zorunlulukları ve gereklilikleri

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

Tıbbi cihaz tasarımında test aşamasının belirlenmesi

Yapılacak test yöntemlerinin gereklilikleri

Tıbbi cihazlarda yapılması zorunlu testler

Tıbbi cihaz üretim sürecinde tercih edilmeyen yöntem ve maddeler

MDR sürecine dahil olan tıbbi cihazlar

Tıbbi cihazların kapsamları

Tıbbi cihaz geliştirme ve üretimde verilen destek programları (TÜBİTAK, KOSGEB vb)

14:30 -17:45
Ders Saati: 4

DERS ADI: Hücre Kültürü Uygulama Dersi-2

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Mustafa TÜRK- Dr. Büşra MORAN BOZER

DERS KONUSU: Hücre kültüründe sitotoksisite testi hazırlık süreci

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

Hücre pasajlama/dondurma

Hücre sayım yöntemleri

Hücreleri sitotoksisite testine hazırlama

İn vitro biyouyumluluk için malzeme özütü hazırlama süreci

18:00 -18:45
Ders Saati: 1

DERS ADI: İn Vitro Biyouyumlulukta Genotoksisite Testleri  

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Canan ÇAKIR ÇOBAN

DERS KONUSU: İn vitro biyouyumluluk yöntemlerinden genotoksisite testinin mekanizmasına giriş yapılması

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

Genotoksisitenin tanımının yapılması

Genotoksisite testleri hakkında bilgilendirme

Mutasyon/Karsinojenite’nin genotoksisite ile belirlenmesi

Toplam Ders Sayısı=11

 

 

SAAT/GÜN

3. GÜN

09:00 - 12:00
Ders Saati: 4

DERS ADI: ISO standartlarında Genotoksisite  

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Canan ÇAKIR ÇOBAN

DERS KONUSU:  Tanımı yapılmış olan genotoksisite testinin mekanizmasının öğrenilmesi

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

TS EN ISO 10993:3’e göre genotoksisite testleri

Hangi testlerde genotoksisite testi tercih edilir

Genotoksisite test yönteminin seçilmesi

AMES, Mikronukleus ve Kromozom aberasyon testlerinin mekanizması

12:00 – 13.30
Ders Saati: 2

DERS ADI:  İn Vitro Biyouyumluluk Testleri için İstatiksel Yöntemler

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Emre DEMİR

DERS KONUSU:  Biyouyumluluk testlerinde kullanılan istatiksel yöntemler

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

Student's t-test, ve non-parametrik karşılığı Mann Whitney U test

Varyans Analizi (ANOVA) ve  non-parametrik karşılığı Kruskal Wallis testi

Ttesti, f testi

Standart sapma&standart hata

Testlerde ölçüm belirsizliği

14:00 -18:15
Ders Saati: 4

DERS ADI: Hücre Kültürü Uygulama Dersi-3 (Grup1)

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Canan ÇAKIR ÇOBAN

DERS KONUSU:Genotoksisite ve sitotoksisite uygulamalı eğitimi

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

Sitotoksisite ve genotoksisite testi için malzeme uygulanması

Toplam Ders Sayısı=10

 

SAAT/GÜN

4. GÜN

09:00 -12.00
Ders
Saati:

 4

DERS ADI: Hücre Kültürü Uygulama Dersi-4

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Büşra MORAN BOZER

DERS KONUSU:  Hücre kültüründe ilgili testlerin sonlandırılması

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

Sitotoksiste testi sonlandırılması

Genotoksisite testi sonlandırılması

12.15 -13:00
Ders Saati: 1

DERS ADI: Deney sonucu yorumlaması

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Canan ÇAKIR ÇOBAN

DERS KONUSU:  Uygulaması yapılan genotoksisite ve sitotoksisite yöntemlerinin sonuçlarının değerlendirmesi

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

Uygulamada yapılan testlerin sonuçlarının hesaplanması

Yapılan hesapların nasıl yorumlanacağı

ISO standartlarına göre kabul değerler

Standarta uygun olmayan sonuçların değerlendirilmesi

14:00 -14:45
Ders Saati: 1

DERS ADI: Deney sonucu yorumlaması

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Büşra MORAN BOZER

DERS KONUSU: Uygulaması yapılan genotoksisite ve sitotoksisite yöntemlerinin sonuçlarının değerlendirmesi

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

Uygulamada yapılan testlerin sonuçlarının hesaplanması

Yapılan hesapların nasıl yorumlanacağı

ISO standartlarına göre kabul değerler

Standarta uygun olmayan sonuçların değerlendirilmesi

15:00 -16:45
Ders Saati: 2

DERS ADI: Kimyasal karakterizasyon ve biyolojik karakterizasyonun birlikte değerlendirilmesi

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. İbrahim BİLİCİ

DERS KONUSU:

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

Kimyasal karakterizasyonun biyolojik karakterizasyonu etkileme süreçleri

Biyolojik karakterizasyonda elde edilen bulguların kimyasal içeriğe katkısının değerlendirilmesi

17:00 -18:45
Ders Saati: 2

DERS ADI: Tıbbi Cihaz Yönetmelikleri ve Bakanlık Tarafından Yürütülen Süreçler

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. İbrahim Bilici

DERS KONUSU:

Tıbbi cihazlar ve biyomalzemelerin tabii tutulması gereken testler

Belgelendirmede bakanlığa düşen görevler

Bakanlık denetimleri

Test kabul kriterleri ve Klinik çalışmalar

 

Toplam Ders Sayısı=10

 

SAAT/GÜN

5. GÜN

09:00 -10.30
Ders
Saati:2

 

DERS ADI: TÜBİTAK 1001 proje yazma eğitimi

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. İrfan KURTBAŞ

DERS KONUSU: TÜBİTAK projesi yazarken dikkat edilmesi gereken noktaların belirlenmesi ve detaylı anlatımı

 

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

TÜBİTAK projesi yazarken dikkat edilecek hususlar

TÜBİTAK projelerinde öncelikli alanlar

1001 projesi yazarken dikkat edilecek hususlar

Hakem eleştirilerine cevap nasıl verilmeli ?

Proje yazarken seçilmesi gereken konu başlıkları neye göre belirlenmeli?

Red edilen projelerin değerlendirilmesi (katılımcılardan gelen ret olan projelerinin olanların onayı alınarak değerlendirilmesi)

 

10.30 -12:45
Ders Saati: 3

DERS ADI: TÜBİTAK Projesi Yazma Eğitimi

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Gamze Nur MÜJDECİ

DERS KONUSU:  TÜBİTAK projesi yazarken dikkat edilmesi gerekenler ve proje değerlendirme süreçleri

DETAYLI DERS İÇERİĞİ:

Katılımcıların etkinliğe gelmeden önce kendi bilgi ve tecrübeleri ile TÜBİTAK 1001-1002 2209A ve 2209-B projesi yazmaları istenecektir. Etkinlik sırasında bir önceki derste bahsedilen hususlara dikkat ederek projelerini yeniden revize etmeleri istenecektir. Bu süreçte Dr. Gamze Nur MÜJDECİ destek isteyen katılımcılara yönlendirmede bulunacaktır. 1 ders süresinde yapılan düzeltmelerin ardından katılımcıların düzenledikleri projeler ekranda incelenecektir (kişilerin projelerinin gizliliğini istemesi durumunda bire bir yapılacaktır.) Böylece katılımcılar bir proje fikri geliştirmiş ve başvurabilir nokta için de deneyim kazanmış olacaklardır.

 

14:00 -14:45
Ders Saati: 1

DERS ADI: Kapanış dersi  

DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Tüm Eğitmenler

DERS KONUSU:

Katılımcıların önceden tecrübe ettikleri testlerin değerlendirilmesi

Standar ve akademik test yöntemlerinin benzer&farklı yöntemlerinin tartışılması

Eğitimin genel değerlendirmesi

Görüş ve önerilerin alınması

Soruların cevaplanması

Sertifika töreni

Toplam ders saati:5